به گزارش نشاط شهر، سعید کتابی گفت: ادارات موظف به پاسخگویی مطالبات مردم هستند و تا حد ممکن باید مردم را در باب سوالات و مطالبات شان توجیه کنند و اخلاق مداری و مردم داری را باید سرلوحه کار خود قرار دهند.
سعید کتابی مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نشاط شهر، با اشاره به بازرسی و عملکرد ادارات گفت: طبق برنامه ریزی شش ماهه ای که برای سال جاری انجام شده، واحد بازرسی استانداری جهت سرکشی و بازرسی از ادارات کل در استان همدان، به صورت اکیپی با حضور معاونین و کارشناسان مرتبط انجام می شود.
وی افزود: با توجه به شرح وظایف و عملکرد هر اداره، اگر اداره ای در انجام وظیفه خود کوتاهی کند و با ثبت شکایات و عدم پاسخگویی به مطالبات مردم را به مدت زیادی به همراه داشته باشد، بازرسی و پیگیری می شود.
سعید کتابی اظهار کرد: بر این اساس، ادارات طبق وظایفی که بر عهده دارند باید پاسخگوی مردم باشند و اگر مشکلی یا موردی هم از مطالبات مردم مانده را در حد امکان انجام دهند و فعال باشند.
وی در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه چه برنامه هایی برای بهبود عملکرد و بازرسی در استان همدان دارید؟ اظهار کرد: یکی از راه های ارتباطی ما با مردم و نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی و مدیریت عملکرد ادارات، درخواست شکایت ها از طریق سامانه پاسخگویی سامد باشماره ۱۱۱ واقع در استانداری است که مردم میتوانند با تماس با این شماره ضمن اعلام شکایت های خود درخواست ها را نیز مطرح کنند.
مدیر کل بازرسی استانداری همدان بیان کرد به صورت روزانه از شنبه تا چهارشنبه مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان ها و مدیران کل دستگاه های اجرایی به سامانه پاسخگویی سامد دعوت و حضور می یابند و به مدت دو ساعت پاسخگوی مردم می شوند.
وی یاداور شد: مردم باید بدانند که درخواست ها و شکایت هایشان از واحد بازرسی جهت بازبینی و پیگیری به ادارات مربوطه به طور یقین ارجاع داده میشود، و ادارات هم موظف هستند که در کمترین زمان ممکن حداقل ۱٠ روز پاسخ دهند و با توزیع شماره پیگیری به عموم، مردم میتوانند از طريق همان شماره، پیگیری مطالبات و درخواست های خود باشند.
وی با اشاره به سفر های استاندار همدان به شهرستان ها گفت: با ابتکار و دستور مستقیم استاندار همدان مقرر میشود که در سفر های شهرستانی، علاوه بر برنامه هایی که برای بازدید ایشان برنامه ریزی میگردد، معاونین استانداری هم ضمن حضور در این سفر در حیطه کار خود مسائل را بررسی و بازدید کنند.
وی تصریح کرد: برنامه ای که در حوزه بازرسی در سفری یک روزه به شهرستان بهار داشتیم بازدید از ادارات بود که از نزدیک در جریان موارد قرار گرفتیم و مواردی که گزارش شده بود پیگیری به عمل می اوریم.
وی در پاسخ به سوال اینکه نقش بازرسی در بهبود خدمات عمومی چیست و چگونه میتواند به شفافیت کمک کند؟ عنوان کرد: یکسری کارها باید بر اساس شرح وظایف انجام شود و بهبود خدمات اداری و کارها هم تحت کنترل و نظارت بازرسی است.
کتابی تاکید کرد: ادارات موظف به پاسخگویی مطالبات مردم هستند و تا حد ممکن باید مردم را در باب سوالات و مطالبات شان توجیه کنند و اخلاق مداری و مردم داری را باید سرلوحه کار خود قرار دهند.
قابل ذکر است که حضور در جلسه ملاقات عمومی و چهره به چهره استاندار همدان با مردم ، بازرسی از چند ادارات، غبارروبی و گلزار شهدای شهر بهار، همراهی با استاندار همدان در برنامه ها از مهم ترین برنامه های اجرایی سفر مدیر کل بازرسی استان همدان به شهرستان بهار بود.
فاطمه بدرلو
انتهای پیام/ص
*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست
* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.
* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.